zondag 22 april 2012

dagboek

Vandaag vond ik een dagboek die mijn moeder heeft geschreven toen ik nog een baby was. Dit dagboek gaat over de periode dat de doktoren erachter kwamen dat er iets met mijn ogen was en de periode dat ik vele operaties onderging.

Hier zal ik af en toe wat posten uit dit dagboek.


Begin:


Dit dagboek gaat over Carmen Pots

Lieve leuke en ontroerende herinneringen zijn hierin opgeschreven door je moeder.

Mijn hoofdpersoontje uit dit boek heet Carmen en werd geboren op 2 juni 1991 om 06.51 uur. Het gewicht was 3000 gram en de lengte 49 cm. De kleur van de ogen blauw en de kleur van de haartjes zwart. Het weer op de geboortedag was zonnig.


---------------

datum 2-7-91

Vandaag moet je voor het eerst naar het consultatiebureau. Alles ziet er goed uit, je word gewogen, gemeten en je hoofdomtrek word gemeten. Het was papa en mama opgevallen dat je zo met je ogen draaide. Je viel in slaap dus kon de dokter het niet goed zien. Nou zei ze, dan de volgende keer maar.


---------------

datum 6-8-91

We gaan voor de tweede keer naar het consultatiebureau. De dokter wil je nog graag even zien vanwege het draaien met je ogen. We vertrouwden het toch niet. Volgens de dokter is het het beste om maar even met je naar het ziekenhuis te gaan.


---------------

datum 7-8-91

Vanmiddag moesten we naar het ziekenhuis. We moesten eerst naar de kinderarts. Hij ging je onderzoeken. Hij zag dat je ogen niet goed waren en stuurde ons door naar de oogarts. De oogarts vertelde ons dat je een vlies voor je lens hebt wat troebel is. Hij heeft ons druppels, mydriaticum, meegegeven. We moesten twee keer per dag je ogen druppelen en na een week moeten we weer terugkomen. Van de oogarts moesten we nog weer terug naarde kinderarts. De kinderarts loopt met ons mee naar een kamertje waar hij twee flesjes bloed van je afneemt. Ze willen het bloed onderzoeken om te zien hoe je aan die staar komt.


---------------

Datum 14-8-91

We moesten weer naar het ziekenhuis voor controle. De oogarts vindt dat je ogen aardig rustiger zijn geworden maar verder weet hij niet wat hij er nog aan kan doen. Papa en mama waren vreselijk ongerust en vroegen of we met je naar het academisch ziekenhujis in Groningen mogen gaan. De oogarts vond dat goed. Hij zou voor ons zo snel mogelijk een afspraak maken.


---------------

datum 23-8-91

De kinderarts wil je nog een keer onderzoeken. Er moest weer bloed afgenomen worden. Wat je helemaal niet leuk vond. Toen dat gebeurd was mochten we weer naar huis.


---------------

3 opmerkingen:

  1. Wat mooi dat je moeder dit allemaal heeft opgeschreven. Wat bijzonder om dit te hebben. Echt heel mooi gedaan. Ik ben benieuwd naar de andere posts. Post je ook nog een keer iets uit je eigen dagboek van toen?

    Hahaha, Ik was ook 49 cm lang :d maar woog 3020 gram

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Arme kleine baby. :p. Je ouders moeten echt ongerust zijng eweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het mooi dat je dit gekregen hebt van je ouders!
    Lijkt me wel heftig om te lezen..
    Wel mooi verwoord enz..

    BeantwoordenVerwijderen